Monday, April 30, 2012

la dernière foi...

Jeg sidder ved mit højtelskede skrivebord og taster hårdt på tastaturet, idet jeg kom i tanke om noget...
Det er sidste gang, jeg skal slave med en danskaflevering. Absolut sidste gang.
Jeg er den heldige indehaver af tre ældre søskende, som alle tre er mægtige til at minde mig om at det fortsætter på universitetet. Men lad mig nu blot, for denne gang, juble en smule inde i mig selv, og glæde mig over det faktum, at jeg har sølle 14 skoledage tilbage.

Når sandheden skal frem, nyder jeg lige nu at skrive et essay om hverdagen med udgangspunkt i Dan Turèll's "Hyldest Ti Hverdagen". Han skriver så smukt, og det er så skønt at læse.
Coldplay blæser for fulde gardiner på højtalerne.
Aften(sommer)solen stråler ind gennem vinduerne.
Sommerkjolerne er hængt frem.

Er det ikke skønt?

Nedenunder lidt billeder fra dagen i dag...


Har de sidste par uger båret dette bedårende armbånd, jeg engang fik af min ene storebror. Han tog det med hjem fra Prag, og jeg er ret sikker på, at det er proppet med nikkel, og at det er købt i en turiststand eller noget der minder om det.... Men jeg synes simpelthen det er så fint. Desuden er de små sten en del mere rosa i virkeligheden.


Jeg bar lidt af mine favoritter i dag. Bukserne er fra Marlene Birger S/S '10, og den glimtrende cardigan erhvervede jeg mig i Paris i Zara for et par uger siden. Pelsen er en vest, som min søster pænt gav til mig i går... Den er ret hyggelig. Slutteligt har vi mit fine ur.


Mit skrivebord som det ser ud i dette sekund. Måtte jo med. 'Storage.It' penalhus og kalender, som begge er fast (!!) inventar i min rodede taske. Smånoter til nævnte danskaflevering. Sidst men ikke mindst min faste bibel (som I alle ved) og yndlings overspringshandling/beskæftigelse/godnatlæsning: ELLE -- som i denne måned er præget af et af mine stilikoner, Alexa Chung. Denne forside er særligt til abonnenter.


Jeg håber at alle nyder den nye sommersol -- den stopper i hvert fald ikke lige foreløbig, men til gengæld bliver det lidt køligt igen. Behold solbrillerne på og frem med en fin jakke!

xx Thea

Pssssssssssssssst: Det slog mig i dag, at jeg bor i Paris om 10 uger. FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUCK!!!!!

No comments:

Post a Comment