Tuesday, January 03, 2012

nytårs-hvaffor-noget??


Den generelle opfattelse af nytårsaften må siges at variere. Nogle finder den overvurderet, andre finder den undervurderet, nogle opreklameret og andre (læs: mig) finder den ret fantastisk. 
En sådan aften bliver jo ikke mindre fabelagtig af at være omgivet af underskønne mennesker, som både medbringer mad, bobler og glæde. Derfor blev min nytårsaften.... Fantastisk.

Samtidig kan jeg prale af at være veninde til smukke Anna, som (ikke nok med at være sød) også har fødselsdag den 31. december. Kan I forestille jer en 19-års blandet med nytårsaften?

Traditionen tro sprang vi ned fra stole, sofaer og borde da klokken slog 12 (med min meget søde kæreste i hånden), og dernæst var der fyrværkeri, dans og............. En Signe som brækkede sig.

Det blev hun ved med i hele 24 timer, og derfor blev hele dagen den 1. januar brugt på at passe hende i Annas seng, hvor vi som bedste veninder kæmpede en brag kamp for at få hende rask igen. Det lykkedes stille og roligt -- og selvom hun virkelig havde de værste tømmermænd jeg i mit liv har lagt øje til (jeg tror ikke, hun kan tåle champagne), så hyggede vi os alligevel med både Zulu Comedy Galla og Summerbird-chokolade.

Dagene efter (og dagene før) har jeg således spenderet i Charlottenlund hos henholdsvis Anna og min kæreste August. Har både set film, lavet mad (og mandens hjemmelavede crème brulée...... HOLY ****, uden tvivl bedste crème brulée smagt til dato) -- og I DAG var vi et smut forbi Danmarks Akvarium.... Husker fiskene som større (læs: flere meter lange)... Men det var de ikke. Til gengæld var der en gigantisk blæksprutte og nogle meget, meget mærkelige fisk.

Til sidst spiste vi frokost på café hvor jeg fik æren af at indtage en salade chèvre chaud.

Skole i morgen. Jeg er allerede lidt træt af det.

... xx Thea

Pssssssssst: Hvad angår nytårsfortsæt har jeg ikke nogen. Jeg nægter at skulle erkende engang i februar, at jeg ikke kan holde nogle af dem.... For attende gang i træk. Det er ALDRIG fedt at erkende nederlag og i øvrigt sin totale mangel på viljestyrke og gå-på-mod. And you know what? Jeg er sgu allerede ret tilfreds med mine vaner (også de dårlige) og rutiner. Jeg er en heldig nød. Godt nytår!

No comments:

Post a Comment