Monday, November 14, 2011

paris j'arrive...

Yeah, yeah, yeaaaahhhh...
Om blot 3 dage sidder jeg i flyet på vej til Paris.
Torsdag til søndag.
Alt for pakket program, hvis I spørger mig. Jeg har trukket nitten (dvs. jeg valgte det selv) og har fransk på højniveau. Imens det for det meste er som pesten, er belønningen til gengæld højniveau-tur til min yndlingsby.
Vi ankommer torsdag sen eftermiddag. Fredag er præget af en hulens masse besøg på alt fra Sorbonne (det er faktisk helt fin
t, eftersom det muligvis er dér, jeg skal sætte mine fødder hver dag næste år..) til Palais de Tokyo (contemporary art og alt fra lysinstallationer til meget, meget uforståelig kunst).
Lørdag går turen til Versailles. Har det en kende ambivalent med den tur. På den ene side glæder jeg mig som et lille barn, eftersom Marie Antoinette-filmen er min YNDLINGSfilm... Mon ikke man kan lade LIDT som om man er Marie Antoinette når man er på slottet?
Men på den anden side går hele lørdag med den tur - og søndag morgen skal vi hjem.
Lidt øv. Lad min nu alligevel inspirere med lidt billeder fra filmen...








... Ja, jeg vil MEGET gerne have den hvide kjole hun har på på billede nummer 4. Tænk, hvis tiderne var sådan, at man kunne gå rundt i et hvidt skrud og være casual (i sin baghave, that is...). Jeg er HELT klart født i det forkerte århundrede.

... xx Thea

No comments:

Post a Comment