Monday, October 10, 2011

j'ai deux amours...


Noget af det, der karakteriserer mig (i hvert fald blandt mine venner og veninder) er min meget store kærlighed til Paris.

Det kommer formegentlig af, at hele min familie generelt er lettere frankofile. Mine forældre blev gift i byen som purunge, og lige siden har byen været det sted, vi har besøgt mest.
Af den grund har det været naturligt for mig, at drømme mig til Paris siden jeg var meget, meget lille. 
Og snart behøver jeg ikke at drømme mig dertil længere. For udover det faktum, at jeg kan tælle (ind til videre) 2 rejser til byen inden for det næste halve år, så flytter jeg dertil til sommer...

Hvorfor? For at studere. Og arbejde. Og bo. Og lære fransk. For at være une parisienne, bien sûr.

Det er alt sammen meget uvirkeligt, skræmmende og overvældende.
Mais c'est manifique.

xx Thea


J'ai deux amours
Mon pays et Paris
Par eux toujours
Mon coeur est ravi
Ma savane est belle
Mais à quoi bon le nier
Ce qui m'ensorcelle
C'est Paris, c'est Paris tout entier

- Madeleine Peyroux, "J'ai deux amours".

No comments:

Post a Comment